Niedawno informowaliśmy o tym, że jeden z największych operatorów na polskim rynku internetowym – firma UPC, została przejęta przez PLAY, a właściwie przez jego operatora, czyli spółkę P4. Od tego czasu obie marki funkcjonowały równolegle, mimo że były widoczne pewne kroki prowadzące do integracji obu firm. Charakterystyczny logotyp Play pojawił się stronie UPC. Teraz czeka nas kolejny, już ostateczny krok na tej drodze. Marka UPC przestanie istnieć, a całość jej działalności zostanie przejęta przez Play. Dodatkowo operator ogłosił nowe usługi, takie jak Internet o zawrotnej prędkości 5 Gb/s, które już teraz włącza do swojej oferty.
Nowości od Play – Światłowód 5Gb/s i nie tylko
Na zorganizowanej niedawno konferencji prasowej PLAY przedstawione zostały nowe usługi, jakie już teraz trafią do oferty fioletowego operatora. Najbardziej ekscytującą z nich, jest Internet światłowodowy o prędkości aż do 5 Gb/s. Jest to wręcz zawrotna prędkość, która może zostać osiągnięta dzięki nowemu routerowi PLAY BOX NET obsługującemu najnowsze standardy łączności, między innymi XGS-PON. Technologia ta umożliwia osiągnięcie maksymalnych prędkości aż do 10 Gb/s zarówno dla pobierania jak i wysyłania danych. Światłowód o prędkości do 5 Gb/s w ofercie Play jest dostępny już teraz na wybranych obszarach. Jego cena to 35 zł przez pierwsze 6 miesięcy dla klientów Play i 105 złotych przez pozostały okres trwania umowy, który wynosi minimalnie 12 miesięcy.
Play nie zapomniał również o telewizji. Operator rozwija swoją ofertę telewizji wprowadzając nowy dekoder PLAY BOX TV. Obsługuje on technologię 4K i Dolby Vision. Największym atutem telewizji od Play ma być elastyczność. Kilkoma kliknięciami na pilocie będzie można wybrać jakie pakiety treści chcemy wykupić, a z jakich chcemy zrezygnować. W ten sposób można szybko i w zależności od potrzeb zarządzać dostępnymi pakietami w ramach telewizji bez sztywnego przypisania do konta. Co ważne, telewizja Play będzie dostępna także na ekranach smartfonów, komputerów czy laptopów. Pakiet telewizji od Play to koszt od 45 zł miesięcznie.
Dlaczego P4 rezygnuje z UPC ?
P4, operator sieci Play, ostatecznie zdecydował się na zakup UPC 1 kwietnia 2022 roku. Przejęcie sieci UPC miało pozwolić marce PLAY rozszerzenie swojej oferty o szybki Internet stacjonarny, w tym światłowodowy, i telewizję w najwyższej jakości. Od początku było widać, że to właśnie wzmocnienie Play jest priorytetem dla P4. Mimo, że formalnie to wciąż UPC dostarczała usługi swoim dotychczasowym klientom, w komunikacji marketingowej firmy coraz częściej pojawiały się logotypy Play. P4 chce skupić się na jednej, silnej marce. Ostateczne zakończenie istnienia marki UPC ma jeszcze bardziej wzmocnić Play a także obniżyć koszty działalności. Dodatkowo wskazuje się również na znacznie większą rozpoznawalność Play, a także znacznie większy zasięg oddziaływania fioletowej marki.
Kiedy marka UPC zniknie z rynku?
Dokładna data zaprzestania funkcjonowania marki UPC nie jest jeszcze znana. Będzie to postępowało stopniowo. Procesowi będzie towarzyszyła kampania reklamowa i informacyjna, która oswoi klientów z rebrandingiem. Zmiana nie będzie więc nagła, wydaje się jednak nieunikniona.
Co czeka klientów UPC?
Jeśli w chwili obecnej posiadasz umowę na usługi świadczone przez UPC i zastanawiasz się, czy zniknięcie marki nie będzie dla Ciebie oznaczać kłopotów i konieczności szukania nowego operatora, mamy dla Ciebie dobre wieści. Play z oczywistych względów nie chce tracić klientów UPC. Usługodawca zmieni nazwę na Play, wciąż będzie jednak świadczył takie same usługi. Można się wręcz spodziewać poszerzenia oferty Play o kolejne usługi i zwiększania ich dostępności i jakości. Co więcej warto podkreślić, że już teraz UPC jest własnością operatora Play. Oznacza to, że nadchodzący rebranding będzie tylko zmianą nazwy i ujednoliceniem komunikacji marketingowej.