
UPC przeszło do Play – o co chodzi? 1 kwietnia 2022 roku Internet obiegła informacja o tym, że firma Play kupiła UPC. Teraz wiemy już nieco więcej i możemy pokusić się o podanie kilku dodatkowych informacji na ten temat. Dlaczego Play przejmuje UPC? Co z obecnymi klientami obydwu sieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Zakup UPC sfinalizowany przez Play.
Mówiło się o tym już od dłuższego czasu, ale nareszcie już wiemy to oficjalnie – Play przejmuje UPC. Transakcja wynosząca 7 miliardów złotych została sfinalizowana w kwietniu tego roku. Dlaczego ten zakup doszedł do skutku? Przede wszystkim Play chce wzbogacić swoją ofertę o o co najlesze w UPC, a więc telewizję w wysokiej jakości i szybki Internet. Play zapowiada również dalsze inwestycje w infrastrukturę światłowodową i poszerzanie oferty cyfrowej rozrywki.
UPC zniknie z rynku? Co z obecnymi klientami?
Po ujawnieniu planów firmy Play dotyczących zakupu UPC, wielu klientów tej drugiej firmy zaczęło się niepokoić. Nie byli oni pewni, czy transakcja nie wpłynie negatywnie na sposób i jakość świadczenia usług. Na szczęście wygląda na to, że Play zamierza nie tylko utrzymać obecny poziom oferty UPC, ale wręcz inwestować w jej ulepszenie i rozszerzenie. Obecni klienci UPC nie muszą więc martwić się, że nagle umowy zostaną im wypowiedziane.
Co ciekawe, nadal nie miał miejsca rebranding UPC. Nie zmieniło się logo, ani nazwa firmy. Do tej pory nie mamy informacji, czy takie zmiany są planowane na przyszłość. UPC nie zniknęło jednak z rynku, i wciąż świadczy usługi w pełnym zakresie, tyle że od kwietnia właścicielem sieci jest Play.