Netflix to popularny serwis streamingowy, który działa na terenie całego świata już od dłuższego czasu. Dotychczas serwis często zmieniał ceny swoich pakietów oraz zakres świadczonych usług – w dużej mierze zależny od lokalizacji użytkownika. Według najnowszych doniesień Netflix ma zamiar wprowadzić do swojej oferty tańszą alternatywę abonamentu, ale… z reklamami! Takie rozwiązanie skierowane jest do grupy konsumentów, którzy nie mają nic przeciwko wyświetlanym reklamom w trakcie oglądania i jednocześnie chcą nieco ograniczyć wysokość miesięcznego abonamentu.
Nowy abonament Netflix a reklamy – o co tu chodzi?
Na czym ma polegać nowy abonament Netflixa? Po wyborze takiego pakietu na ekranie urządzenia będą wyświetlane reklamy o długości do kilku minut, których nie będzie można pominąć. Łączna długość bloku reklam ma nie przekraczać 4 minut na godzinę. W pierwszej kolejności nowa opcja ma trafić na największe rynki, takie jak USA, Wielka Brytania, Francja czy Niemcy. Później abonament z reklamami trafi także do innych krajów.
Skąd takie zmiany? Prawdopodobnie wynika to z faktu coraz większej popularności serwisu Disney+, który stanowi ogromną konkurencję dla Netflixa. W niższej kwocie abonamentu oprócz 4-minutowych reklam będą też inne ograniczenie, jak np. możliwość oglądania na maksymalnie 2 ekranach w jednym czasie.
Netflix z reklamami – kiedy w Polsce?
Na chwilę obecną nie mamy daty premiery Netflixa z reklamami w Polsce. Póki co ze strony Netflixa nie doczekaliśmy się żadnego oficjalnego potwierdzenia daty premiery nowego abonamentu ani w Polsce, ani nawet w USA. Z doniesień z różnych źródeł możemy jednak domniemywać, że Netflix z reklamami zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych 1 listopada 2022 roku. Niestety jest mało prawdopodobne, aby ta opcja pojawiła się w Polsce jeszcze w tym roku.
Ile będzie kosztował nowy abonament Netflix? Czy warto?
Zastanawiasz się, czy warto w ogóle wziąć pod uwagę tańszy abonament Netflixa w dobie szybkiego rozwoju innych serwisów streamingowych? Zdecydowanie tak, szczególnie jeśli masz na Netflixie swoje ulubione tytuły, z jakich nie chcesz całkowicie rezygnować. Według niepotwierdzonych oficjalnie doniesień, koszt abonamentu z reklamami w USA ma wynieść ok 8$. Biorąc pod uwagę, że pakiet standard w tym kraju kosztuje 15,5$. Ile kosztuje Netflix w Polsce? Pakiet standardowy to koszt 43 zł miesięcznie. O ile w Polsce pakiet z reklamami również będzie kosztował nieco ponad połowę tej kwoty może to być koszt ok. 22 zł miesięcznie.
Z jednej strony można się zastanawiać, czy kupowanie pakietu, w ramach którego i tak trzeba będzie oglądać reklamy ma sens. Wiele osób „ucieka” od telewizji do serwisów streamingowych właśnie z powodu irytujących reklam. Z drugiej strony, 4 minuty reklam na godzinę to znacznie mniej niż w telewizji. Poza tym, jeśli oglądasz Netflixa jedynie sporadycznie, wyświetlane reklamy nie będą Cię często drażnić. Podsumowując – sens korzystania z nowego abonamentu, który ma zostać wprowadzony przez Netflixa pojawia się tylko wtedy, kiedy nie przeszkadzają Ci wyświetlane na ekranie reklamy, a jednocześnie chcesz mieć dostęp do treści na platformie w niskiej cenie.