Wiele osób w dzisiejszych czasach zadaje sobie pytanie – po co mieć telefon stacjonarny? Wbrew pozorom to urządzenia, które nie zostały jeszcze całkowicie wykluczone z użytku, szczególnie jeśli mówimy o domach jednorodzinnych czy firmach. Aparaty telefoniczne działające tylko po podłączeniu do domowej/firmowej sieci telekomunikacyjnej znane są już od dziesiątek lat. Obecnie takie rozwiązania są mocno wypierane przez mobilne smartfony i inne urządzenia do komunikacji na odległość.
Chcesz dowiedzieć się, jak działa telefon stacjonarny i kiedy warto mieć go w swoim domu/firmie? W tym krótkim wpisie poznasz wszystkie istotne kwestie dotyczące takich urządzeń komunikacyjnych.
Telefon stacjonarny – jak działa?
Telefony stacjonarne to dość proste urządzenia elektroniczne, które wykorzystują lokalne sieci telekomunikacyjne i systemy przyłączeniowe dostępne w nieruchomościach oraz budynkach użytku publicznego. Aby móc korzystać z telefonu stacjonarnego, konieczne jest podpisanie umowy z operatorem telekomunikacyjnym.
Aparaty telefoniczne do użytku stacjonarnego w domach i firmach są dość proste w budowie. Wyposażone są w mikrofon, odbiornik dźwięku, czyli głośnik oraz klawisze funkcyjne. Nowoczesne telefony stacjonarne posiadają nawet dotykowe ekrany oraz opcję wybierania głosowego. Zasada działania telefonu stacjonarnego jest naprawdę banalna. Urządzenie musi być stale podłączone do gniazdka i linii telefonicznej, natomiast połączenia przekazywane są przez centralną sieć telekomunikacyjną. To umożliwia komunikowanie się z innymi osobami na telefony komórkowe i stacjonarne zgodnie z opłatami wynikającymi z umowy z wybranym operatorem.
Czy warto mieć telefon stacjonarny? Kilka prostych powodów!
Jest co najmniej kilka powodów, dla jakich wciąż warto mieć telefon stacjonarny w swoim domu. To przede wszystkim świetne rozwiązanie dla osób starszych, które nie przywykły do korzystania z nowoczesnych technologii i nie potrafią obsłużyć się smartfonem. Stacjonarne modele są naprawdę proste w obsłudze, a więc poradzi sobie z nimi każdy – zarówno dziecko, jak i osoba starsza.
Kolejne aspekty, które przekonują do montażu telefonu stacjonarnego, to:
- niskie koszty wykonywania połączeń oraz montażu urządzenia,
- zasięg w każdym miejscu na terenie nieruchomości,
- możliwość wykupienia u operatora pakietu łączonego: telefon stacjonarny, internet i telewizja, co znacznie ograniczy wydatki domowe.
Podsumowując – telefon stacjonarny to świetna opcja dla domów, w których wciąż mieszkają osoby starsze. Jest to też dobre rozwiązanie dla firm, które potrzebują stałej łączności z klientami bezpośrednio z biura. Pamiętaj jednak, że jest także jeden, główny minus montażu telefonu stacjonarnego. To przede wszystkim brak prywatności ze względu na fakt, iż wszyscy domownicy mogą podsłuchiwać to, o czym rozmawiasz przez telefon w domu.