Choć wprowadzenie przez Netflix pakietu z reklamami wywołało duże oburzenie, dzisiaj wiemy, że ta wersja abonamentu cieszy się dużym uznaniem. Okazuje się, że aż 15 milionów osób zdecydowało się na tę wersję subskrypcji! Czy pakiet z reklamami będzie dostępny w Polsce?
Aż 15 mln subskrypcji pakietu z reklamami
Choć Netflix od dawna pozostaje jednym z największych i najbardziej docenianych serwisów streamingowych na świecie, niektóre jego decyzje wywołują niemałe kontrowersje. Mowa tu między innymi o stosunkowo częstych podwyżkach cen za abonamenty, o braku możliwości współdzielenia kont czy o wprowadzeniu pakietu z reklamami.
Obecnie mija rok od momentu, kiedy Netflix oficjalnie poinformował o pojawieniu się abonamentu, w którym użytkownikom wyświetlane będą reklamy. Oczywiście nie jest to komfortowe – w końcu wiele osób wybiera serwisy streamingowe właśnie po to, aby uwolnić się od telewizyjnych reklam. Tym, co miało skłaniać do wyboru takiego pakietu, była atrakcyjna cena.
Jak się okazuje, wbrew początkowym protestom, pakiet ten spotkał się z dużym uznaniem. Dzisiaj korzysta z niego już ponad 15 milionów osób, co jest imponującym wynikiem. Liczba ta robi tym większe wrażenie, że w wielu krajach, w tym w Polsce, wspomniany pakiet nie jest do tej pory dostępny.
Wyniki Netflix w trzecim kwartale 2023 roku są imponujące
Jeśli chodzi o wyniki finansowe z trzeciego kwartału 2023 roku, Netflix zdecydowanie ma powody do zadowolenia. Jak informuje serwis, liczba subskrypcji w analizowanym kwartale wzrosła aż o 8,76 mln. Oznacza to, że obecnie Netflix ma aż 247,15 mln subskrybentów.
Jest to rekordowy wzrost od II kwartału 2020 roku. Przełom 2022 i 2023 roku zdecydowanie nie było dobrym czasem dla firmy. Akcje spadały, a coraz więcej osób narzekało na jakość produkcji, pojawiających się w serwisie. Teraz jednak akcje wzrosły o 13 proc.
Powodem tak dobrego wyniku może być przede wszystkim wprowadzony jakiś czas temu brak możliwości współdzielenia kont. Decyzja ta zmusiła wiele osób do wykupienia subskrypcji. Nie bez znaczenia jest też duży wzrost liczby użytkowników, którzy zdecydowali się na pakiet z reklamami.
Czy pakiet z reklamami będzie dostępny dla polskich użytkowników?
Jak na razie, wersja abonamentu z reklamami nie jest dostępna w Polsce. Obecnie użytkownicy mogą zdecydować się na najtańszy pakiet, który kosztuje 29 zł. Pozwala on na oglądanie wybranych filmów i seriali bez reklam. Droższy plan (43 zł miesięcznie) to lepsza jakość obrazu i możliwość pobierania filmów na dwa urządzenia. Z kolei najdroższy plan (60 zł miesięcznie) to gwarancji jakości Ultra HD (4K ) i HDR, a także możliwość pobierania aż na sześć urządzeń.
Pytanie jednak, czy pakiet z reklamami pojawi się także w Polsce? Taka oferta mogłaby być bardzo korzystna dla wielu użytkowników. Obecnie wygląda to tak, że na każdą godzinę oglądania przypada średnio 4-5 reklam trwających 15 lub 30 sekund. Jak widać, taka niedogodność nie przeszkadza użytkownikom. Obecnie taka wersja pakietu dostępna jest między innymi w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, we Włoszech czy w Stanach Zjednoczonych.
Jakiś czas temu pojawiły się plotki, że pakiet z reklamami trafi do Polski pod koniec 2023 roku, jednak – jak na ten moment – nie są to potwierdzone informacje. Kiedy jednak taki pakiet pojawi się w Polsce, może szybko stać się hitem.