Brak zasięgu w telefonie – co zrobić? Plus, Orange, T-Mobile, Play

Opublikowano: 11 września 2023

Czas czytania: 4 min

Brak zasięgu w telefonie - co zrobić Plus, Orange, T-Mobile, Play

W dzisiejszych czasach brak zasięgu w telefonie może powodować spory dyskomfort, szczególnie dla osób, które chcą być w stałym kontakcie ze światem. Polska jest dość dobrze rozwinięta pod kątem infrastruktury sieciowej oraz telekomunikacyjnej, choć wciąż są miejsca, gdzie nie ma dobrego zasięgu telefonii komórkowej. Tutaj wiele jednak zależy od operatora oraz sprawności działania usługi roamingu w telefonie. Chcesz wiedzieć, jak naprawić brak zasięgu w telefonie? A może nie wiesz, gdzie zgłosić ewentualny problem? Oto kilka przydatnych informacji!

Brak zasięgu w smartfonie – jakie są przyczyny problemów z zasięgiem?

Obecnie wyróżniamy wiele możliwych przyczyn, które powodują, że zasięg telefonii komórkowej jest zbyt słaby lub praktycznie zerowy, co uniemożliwia wykonywanie połączeń oraz przeglądanie zasobów internetu. Problemy z zasięgiem mogą leżeć zarówno po stronie dostawcy usług telekomunikacyjnych, jak i po stronie użytkownika np. uszkodzony telefon.

Najczęstszy czynnik, który powoduje, że na ekranie telefonu wyświetla się brak zasięgu to po prosty brak nadajników w pobliżu urządzenia. To szczególnie często pojawiający się problem w podróży, a także podczas wycieczek górskich czy nawet przebywania w małych miejscowościach. Wszędzie tam, gdzie nie ma w pobliżu nadajnika żadnego operatora może okazać się, że zasięg sieci będzie po prostu zerowy.

Kolejny powód problemów z zasięgiem jest ukształtowanie terenu. W górzystych miejscach znacznie bardziej narażasz się na brak zasięgu w telefonie. Kiedy jednak wiesz, że w pobliżu znajduje się nadajnik sieci komórkowej, a inne osoby mają dobry zasięg – może okazać się, że problem leży po stronie Twojego urządzenia lub nawet karty SIM. Popularne przyczyny to po prostu uszkodzona karta SIM lub antena wewnątrz smartfona.

Brak zasięgu – gdzie zgłosić i co zrobić w takiej sytuacji?

Zanim zaczniesz panikować, że nie masz zasięgu telefonu komórkowego, wykonaj kilka czynności, które pozwolą Ci wykluczyć potencjalne problemy ze sprzętem (a czasem pozwolą zażegnać problem z zanikającym chwilowo zasięgiem telefonii komórkowej). Oto kilka wskazówek:

  1. Zresetuj swój telefon – to podstawowa rada, kiedy ten nie chce połączyć się z siecią. Być może reset spowoduje wyzerowanie ustawień i połączenie z zasięgiem Twojego operatora.
  2. Włącz roaming – dzięki temu Twój telefon będzie korzystać z nadajników innych sieci komórkowych w Polsce.
  3. Upewnij się, że nie masz uruchomionego trybu samolotowego lub oszczędzania energii – to może powodować brak zasięgu.
  4. Sprawdź stan karty SIM, czy przypadkiem nie została uszkodzona.

Masz telefon w sieci Play? Brak zasięgu to Twój częsty problem? W takich sytuacjach możesz skontaktować się bezpośrednio ze swoim operatorem sieciowym, by uzyskać więcej informacji. To samo tyczy się innych sieci komórkowych. W internecie znajdziesz też mapy zasięgu sieci komórkowych, które pozwolą Ci ocenić czy w danej lokalizacji będziesz mieć jakikolwiek zasięg. Popularne sieci uwzględnione w ramach mapy zasięgu, to:

  • Play,
  • Plus,
  • Orange,
  • T-Mobile.

Ewentualne problemy lub całkowity zanik zasięgu telefonii komórkowej należy zgłaszać bezpośrednio do swojego operatora, chociaż taką możliwość udostępnia również Urząd Komunikacji Elektronicznej. Na Platformie Usług Elektronicznych UKE można wypełnić specjalny formularz, służący do zgłaszania m. in. problemów z odbiorem programów radiowych i telewizyjnych czy działaniem sieci telekomunikacyjnych. Najczęściej problemy z siecią do UKE zgłaszają jednak sami operatorzy, jeśli uznają że problemem jest na przykład zakłócanie częstotliwości. Urząd Komunikacji Elektronicznej nie może też wpływać na operatorów, aby ci poprawili zasięg na danym obszarze. Dlatego, jako klient powinieneś zgłaszać wszelkie problemy z zasięgiem w telefonie do swojego operatora komórkowego.

Jak poprawić zasięg sieci w telefonie?

Jest wiele skutecznych sposobów, które umożliwiają znaczną poprawę zasięgu w telefonie. Możesz przede wszystkim przełączyć pasmo sieci w swoim telefonie – nie wszędzie będziesz mieć zasięg 5G lub 4G LTE, a więc możesz też korzystać z zasobów sieci komórkowej 3G. W ustawieniach swojego smartfona najlepiej ustaw automatyczny wybór sieci. Dzięki temu Twój telefon będzie pracować w odpowiedniej sieci, której zasięg będzie najlepszy w danej lokalizacji.

W domach lub podczas podróży możesz też korzystać z coraz popularniejszych wzmacniaczy sygnału lub zewnętrznych anten sieciowych. Sam wzmacniacz sygnału GSM możesz zakupić bez przeszkód natomiast jego instalacja niestety wymaga już zgody Twojego operatora. Za montaż i korzystanie z urządzenia bez takiej zgody, grozi kara grzywny do 1000 zł i kara pozbawienia wolności do 2 lat.

Sprawdź polecane oferty Internetu przez Teletropiciela
3 MIESIĄCE ZA 0 ZŁ
Internet
netia
Internet światłowodowy 600 Mb/s
50.00zł/mies.
Cena zawiera rabat 10.00 zł.
szczegóły rabatu

Cena zawiera rabat za wyrażenie zgód na:

  • rachunek elektroniczny 5,00 zł/mies.,
  • komunikację marketingową 5,00 zł/mies.

Decyzję o wyrażeniu poszczególnych zgód i otrzymaniu za nie rabatu podejmujesz na etapie wypełnienia formularza zakupowego. Oferta dla nowych klientów.

Kup Online
Zamów telefonicznie 799 358 065
1329 osób wybrało tę ofertę
InstalacjaInstalacja
od 79.00 zł
Okres umowyOkres umowy
24 mies.
Internet
Vectra
Internet światłowodowy
450 Mb/s
59.99zł/mies.
Cena zawiera rabat 10.00 zł.
szczegóły rabatu

Cena zawiera rabat za wyrażenie zgód na:

  • rachunek elektroniczny 5,00 zł/mies.,
  • komunikację marketingową 5,00 zł/mies.

Decyzję o wyrażeniu poszczególnych zgód i otrzymaniu za nie rabatu podejmujesz na etapie wypełnienia formularza zakupowego. Oferta dla nowych klientów.

Kup Online
Zamów telefonicznie 799 358 065
20194 osób wybrało tę ofertę
 48 kanałów w tym 32 HD w cenie!
48 kanałów w tym 32 HD w cenie!
Opłata za router + 4,99 zł/mies.
Opłata za router + 4,99 zł/mies.
Pierwszy miesiąc za 1 zł!
InstalacjaInstalacja
od 1.00 zł
Okres umowyOkres umowy
12/24 mies.

3 komentarze

Cook

„W domach lub podczas podróży możesz też korzystać z coraz popularniejszych wzmacniaczy sygnału…”
– Nie możesz bez zgody operatora. A pośrednio pozwolenia UKE.

2-1 Odpowiedz
    Maciej

    beznadziejny artykuł…Dlaczego mam zgłaszać problemy z zasięgiem do UKE, Przecież dysponentem częstotliwości są operatorzy telefonii komórkowej, a nie klienci operatora. Operator jak uzna, że ktoś zakłóca/wykorzystuje bez zgody przydzielone mu przez UKE pasmo powinien to zgłosić do UKE i taka jest praktyka.A sugerowanie aby klienci operatora zgłaszali zakłocenia i braki zasięgu bezpośrednio do UKE to pomylony pomysł. To operator jest upoważniony do kontaktu z regulatorem w sprawie zakłóceń, nie jego klienci.

    10 Odpowiedz
      Bartek W

      Dziękujemy za komentarz. Oczywiście ma Pan rację, że obowiązująca praktyka jest taka, że to operator zgłasza do UKE problemy z siecią. W artykule nawiązywaliśmy jednak do tego, że UKE daje możliwość zgłaszania problemów z działaniem sieci także osobom fizycznym. Zgadzamy się jednak, że kwestia ta została przez nas wyjaśniona w sposób niewystarczający, dlatego artykuł został edytowany.
      Pozdrawiam

      10 Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie bedzie opublikowany. *wymagane pola są zaznaczone

Podobne artykuły